Monday, December 21, 2009

Knattebild

Första riktiga lovdagen idag och den har onekligen varit händelserik. Den allra häftigaste händelsen skedde i morse när jag stod och borstade tänderna, det plingade då till i min telefon. Det var ett mms som kom, i det mms:et fick jag se bildbevis på att det är en liten parvel inne i magen på syster. Hon och Ronnie hade varit på ultraljud idag och därifrån skickade de över en av bilderna inifrån magen. Fostret såg mest ut som en liten alien än så länge, men det vore ganska konstigt om den såg ut som en riktig människa redan. Det kommer att bli skithäftigt att bli morbror och nu har för första gången sett min kommande släkting på bild.
Jag har dessutom hunnit med att både träna och handla de sista julklapparna, så jag har varit ganska effektiv, trots att jag gjorde syster sällskap på banken, där kan man inte direkt ha bråttom. Nu ska jag försöka ta tag i flyttpackandet en liten stund, det börjar bli ganska trångt bland alla lådor här i lägenheten. Hallen och vardagsrummet är fylda av lådor och i köket har jag fått byta plats vid bordet för att rymmas bland alla kartonger. I morgon får vi nyckeln, det är något som vi ser fram emot. Det kommer att bli otroligt spännande, om en vecka går flytten.

Dagens låt: Weeping Willows - Three AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home