Friday, December 18, 2009

Kyla och filmnytt

Jag vet inte riktigt var den här kylan kom ifrån, men helt plötsligt har vi 12-13 grader kallt här i Gävle och uppe i Bollnäs hade de igår så kallt att giffarnas bandymatch blev inställd. FÖr en vecka sedan var det barmark och plusgrader här, nu är det kritvitt och kyla, verkligen en omställning. Jag ser gärna att snön ligger kvar ett tag, åtminstone till efter julafton, men minusgraderna kan få försvinna snabbt.
Igår hade vi personalavslutning, med tapas och god dryck på en restaurang inne i stan. Det var en trevlig tillställning, även om jag hann bli fruktansvärt hungrig innan maten stod på bordet. Äter man lunch klockan elva är det inte idealt att äta middag klockan nio. Maten var riktigt stark, visserligen stark på ett gott sätt, men den var ändå så pass het att jag började svettas på näsan. Det blev en bra avslutning på höstterminen och nu blir det lite vila innan det är dags att börja ladda för vårterminen.
Jag läste igår på internet om att storyn kring den nya X-menfilm som planeras börjar bli klar, det ska tydligen kretsa kring Xaviers och Magnetos relation och uppbyggnaden av skolan. Det allra bästa med den kommande filmen är dock regissören, Bryan Singer är tillbaka och det är en kvalitetsgaranti som är svårmatchad. Jag hoppas man får med sig Ian MacKellan och Patrick Stewart i filmen, då har man ännu större anledning att se fram emot den här rullen. På tal om filmer att se fram emot, nu har första trailern till Iron Man 2 kommit ut. Mickey Rourke, Scarlett Johansson och Samuel L Jackson är spännande tillskott till den här filmserien och jag räknar med en underhållande film i maj när det är dags för premiär.

Dagens låt: Pavement - Shady Lane

0 Comments:

Post a Comment

<< Home