Wednesday, December 16, 2009

Snöfall

Snön har kommit till Gävle nu och som vanligt när det kommer snö här så kommer det med besked. Det gick från barmark till över en decimeter över en natt och sedan dess har det bara fortsatt, vi fick ett litet uppehåll under gårdagen och idag på morgonen, men nu är det igång igen. Jag lyckades också hinna med årets första vurpa igår när jag var på väg hem från jobbet. Jag hade mobilen i ena handen och två korvar i den andra och fokuserade för lite på att inte halka, jag hann inte ens ut genom grindarna här vid skolan innan jag låg på marken. Det gjorde inte speciellt ont, jag slog bara i armbågen en aning, men det är alltid lika irriterande när man halkar omkull. Förhoppningsvis blir det den här vinterna enda fall för mig, men med tanke på hur nära det var vid ett par tillfällen i morse när jag gick till jobbet också tror jag att jag får ställa in mig på att besöka marken några gånger till innan snön och isen tinar bort.
Jag är inget fan av snö, tvärtom, men det är faktiskt skönt att det kommit lite nu och gjort dagarna ljusare. Men det behöver inte kommer mer än det redan gjort, så om jag fick bestämma skulle snöandet upphöra nu och sedan kan snön få ligga kvar till efter jul. Sedan kan det få bli bart igen.

Dagens låt: Pavement - Cut your hair

0 Comments:

Post a Comment

<< Home