Wednesday, December 09, 2009

Packar

Vi har börjat flyttpacka nu, december brukar gå oerhört fort fram och det kommer inte dröja länge nu innan vi får börja vår efterlängtade flytt. Igår var vi ut till Onkel Franken och Pokervinstförstörarens nya hus och lånade på oss en hög med flyttkartonger, för det går verkligen många fler än man tror. Det som jag packat ner hittills är våra böcker och dvd-filmer, härnäst väntar den stora utmaningen, nämligen vår skivsamling. Att flytta skivorna från hyllväggen till en låda är egentligen ingen svår procedur, men jag har en tendens att börja lyssna på alldeles för många av de skivor jag ska flytta. Ofta är det skivor som stått länge utan att jag lyssnat på dem som jag känner att jag måste lufta lite när jag flyttar dem, så var det förra gången vi skulle packa och det skulle inte förvåna mig om det blir så den här gången också. Det känns hur som helst mycket spännande att flyttpacka nu, eftersom det är en stor och häftig flytt vi ska göra. Igår var det två veckor kvar till den dagen då vi får hämta nyckeln och besöka vårt nya hem, det kommer att bli riktigt roligt.
Det är dock en del som ska göras innan dess, packningsarbetet har bara börjat, men det är lätt att lägga ner det arbetet när man vet vad som väntar.

Dagens låt: Jakob Hellman - Du är allt jag vill ha

0 Comments:

Post a Comment

<< Home