Thursday, December 10, 2009

Grammisar

Jag såg att de nominerat till årets grammisar i dagarna, det känns väl inte direkt som en jättespännande prisutdelning, men jag kan inte låta bli att läsa igenom och ha åsikter om nomineringarna. Det var roligt att se att A Camp blev nominerade, men det var inte så överraskande. Förra gången de släppte skiva blev det ett gäng priser, nu när lyssnarna kommer att avgöra vinnarna lär de inte ha någon chans mot tråkiga artister som Kent och Winnerbäck, men roligt med en nominering i alla fall. Lite tråkigt att man inte nominerat Magnus Carlson & Moonray quintet i årets jazz, eller årets album också för den delen. Det är i mina ögon en av årets klart bästa svenska släpp. Perssons Pack fick inte en endaste nominering för sitt album och det är mycket konstigt, precis som att Florence Valentins Spring Ricco inte nominerats till årets låt. Den kanske mest överraskande nomineringen, positivt sett, är Freddie Wadling som årets manliga artist, även om han säkerligen inte kommer att vinna är det roligt att han uppmärksammas.
Ett annat bra album som helt glömts bort är Brothers of end, men det allra mest knepiga är att Moneybrother inte fått några nomineringar. Jag gillade hans nya skiva och trodde nog att han skulle vara en av dem med många nomineringar, men så blev inte fallet. Jag brukar inte hålla med när det delas ut musikpriser och det kommer jag säkerligen inte att göra den här gången heller.

Dagens låt: Magnus Carlson - Moonray quintet - Willow weep for me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home