Wednesday, November 18, 2009

Mörk sportafton

Ingen höjdarkväll sportmässigt igår, Bollnäs åkte på säsongens första förlust i mötet med det lag som jag ogillar mest av alla i hela elitserien och i Halstablettshallen blev Brynäs utspelade mot Modo. Även om Brynäs visade från sin sämsta sida var det roligt att se Peter Forsberg spela ishockey, han var ett par klasser bättre än alla andra på rinken och med bättre medspelare hade det blivit ännu fler mål från hans kedja. Hockey ser verkligen lätt ut när det är Foppa som har pucken.
Även om Bollnäs förlorade igår blev jag lite stolt när jag läste tidningen i morse. Det var ett mycket kontroversiellt domslut som hade stor inverkan på matchen, ett domslut som till och med domaren ångrade efteråt. Bollnässpelarna nämnde dock ingenting om det i intervjuerna efter matchen, inga klagomål eller påhopp och det var väldigt skönt. Det är inte bara en gång jag stört mig på spelarna och ledarna i Sandviken för att de hänger ut domarna i pressen när det går emot dem, om Bollnäs gjort samma sak nu när det togs avgörande domslut mot dem hade det varit tråkigt, men de visade att de har bättre förstånd än så och det gör mig som supporter stolt. Döma ut domare kan vi fans hålla på med, speciellt i en liten sport som bandy är det viktigt att spelarna visar god min utåt och det gjorde giffarna den här gången. Bra jobbat.

Dagens låt: Stone Roses - Sally Cinnamon
Sent to me from heaven

0 Comments:

Post a Comment

<< Home