Tuesday, November 17, 2009

Fuskare

Jag blev lite upprörd i söndags, anledningen till det var deltagarna i Hål i väggen. Det ena laget gjorde som man ska, men det röda laget fuskade på ett sätt som jag ogillar. I stället för att komma igenom väggarna på det sätt som det är tänkt klev de bara igenom i de hål som fanns och det förstörde många av de allra roligaste väggarna. T.ex var det en vägg där man skulle studsa igenom hålet på en hoppboll, men där valde den trista deltagaren att i stället kasta igenom bollen och kliva igenom hålet. Det som kunde ha blivit en av de mer underhållande väggarna den här säsongen blev i stället tråkig och det gjorde mig lite upprörd. Programmets underhållningsvärde ligger mycket i att deltagarna ska göra sitt bästa för att passa in i hålet, och sedan misslyckas. Om alla skulle bete sig som söndagens röda lag skulle det inte vara alls lika roligt att titta. Tur att de misslyckades med dödens vägg, så att de blå ändå fick vinna.
Ikväll ska jag och far gå på hockey, Brynäs-Modo, och det ska bli riktigt roligt att få se Foppa spela live. Jag får sitta och hålla tummarna för Bollnäs samtidigt, slår de Sandviken ikväll ser det riktigt bra ut.

Dagens låt: Stone Roses - Made of stone

0 Comments:

Post a Comment

<< Home