Wednesday, November 11, 2009

Pekmiss

Jag är lärare i geografi och tycker själv att jag har ganska bra koll på var saker ligger, jag brukar vanligtvis ha bra lokalsinne också, men idag bevisade jag för en hel klass att jag inte har så bra koll som jag tror. Från klassrummet skulle jag peka ut var hockeyrinken ligger, mest på skoj eftersom alla på skolan ändå vet. Jag lyckades med konststycket att peka helt åt fel håll, varvid hela klassen påpekade att jag var helt ute och cyklade. Tyvärr lyckades jag inte ens få till någon bra bortförklaring, annars brukar jag försöka ha svar på tal och förklara bort mina misstag, men den här gången var det bara att bita ihop och inse att jag får träna på mitt pekande.

Dagens låt: For Stars - At the end of the world, jag kan inte fatta att denna briljanta låt inte finns på youtube

0 Comments:

Post a Comment

<< Home