Thursday, August 06, 2009

Strand

Idag har det, förutom en stunds jobb, blivit ett besök vid stranden. Mina strandvistelser i år är ganska lätträknade, nämligen två, men idag var det så pass varmt att det kändes som ett mycket bra sätt att spendera tiden på. Det var jag, Malin, Den Gamle Franken och Pokervinstförstöraren som tog oss till en strand i utkanten av staden. Vi hade först tänkt oss en annan strand, som Den Gamle Franken blivit tipsad om av en arbetskamrat, men när vi kom dit och upptäckte att den platsen mest var en lian och strömmande vatten åkte vi därifrån. Stranden vi senare hamnade på var bättre. Jag avstod att bada, pga både rygg och en liten förkylning, men de andra påstod att det var ganska varmt. I ett svagt läge antydde jag att jag skulle bada på stranden om två veckor när det är kräftskiva hos familjen RajRaj och jag är rädd att mina medresenärer kommer att minnas det när det är dags. Om vädret är lika bra då som nu kommer jag nog inte undan, då blir det årets andra, och säkerligen också sista, dopp.
Igår fick vi klart med en ersättare till Alonso, det blev som väntat italienaren Alberto Aquilani som byter från Roma till vår klubb. Om inte läkarundersökningen blir ett problem för honom är han vår spelare och det känns som en bra värvning. Förlusten av Alonso är tung, men det gör det lite lättare.

Dagens låt: The Buzzcocks - Ever fallen in love

0 Comments:

Post a Comment

<< Home