Thursday, December 18, 2008

Years of refusal


I morgon släpps biljetterna till Moz turné. Han kommer att ge tre spelningar i Sverige i juni och jag hoppas innerligt att jag och Malin lyckas få två platser när han spelar i Stockholm. Det nya albumet kommer i februari och det är något jag ser fram emot väldigt mycket. Några av låtarna från albumet finns att höra på youtube och det verkar otroligt lovande. En låt som jag fastnat rejält för är Something is squeezing my skull, otroligt stark låt, som tydligen kommer att inleda det nya albumet. Mama Lay Softly on the Riverbed är en annan låt som gör min längtan efter skivan stark. Moz fyller 50 år i år, att han firar det med en ny skiva och en turné tycker jag är en förträfflig idé.

Så här såg jag ut efter min senaste spelning med Moz. Jag och YouWillNeverKnow var nere i Karlstad och såg honom genomföra en underbar spelning i en svettig lokal, när det hela var över träffade vi på min andra husgud, Magnus Carlson från Weeping Willows. Jag var rätt nöjd efter den kvällen.

Dagens låt: Morrissey - One day goodbye will be farewell, ny låt det också, grymt bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home