Thursday, December 13, 2007

Kallt och skrämmande

Igår besökte jag min första bandymatch för säsongen, jag vet inte om det var min ovana som gjorde att det kändes mycket kallare än vanligt. Det var första dagen i vinter som det var riktigt kallt, men så mycket som jag frös i andra halvlek igår brukar jag inte göra. Det kan visserligen hänga ihop med att jag råkat glömma min vinterjacka i Gävle, dessutom var det ganska lite folk på läktaren och det gör det kallare än det egentligen borde vara. Att jag frös om fötterna är jag inte det minsta förvånad över, det gör jag alltid när jag är på bandy, men lite överraskande var det att inte fyra tröjor räckte för att hålla värmen under höstjackan. Kanske hade det blivit bättre om spelet värmt, men det gjorde det verkligen inte. Bollnäs vann matchen, men det var långt ifrån underhållande och den största anledningen till att det blev full pott var att motståndarna var ännu sämre. På vägen till matchen lyckades jag och pappa med bravaden att bli stoppad av polisen två gånger, båda gångerna var det ett stickprov för att se om föraren druckit alkohol. Nu hade farsan bara klämt en lättöl till maten, så vi klarade oss, men det var en aning irriterande att behöva stanna två gånger på vägen till matchen, man vill ju inte komma försent och missa spelarnas entré.
På tal om irriterande kan jag inte läta bli att ta upp nomineringarna till rockbjörnen som prestenterades härom dagen. Det har varit ett bra skivår här i Sverige och även om jag inte trodde att alla mina favoriter skulle bli nominerade så hade jag i alla fall hoppats på att få se någon av dem bland de nominerade i alla fall. När jag märkte att nomineringarna var klara gick jag in för att rösta, årets kvinnliga stod överst och där var det roligt att se Säkert! som en av de som kan få prisas, min röst var given. Sedan kom jag till årets manliga, när jag såg de nominerade där stängde jag ner sidan och bestämde mig för att jag inte kunde stötta en omröstning av det här slaget. De nominerade i kategorin var Ola Svensson, Danny Saucedo, Måns Zelmerlöw, Lars Winnerbäck och Magnus Uggla. Jag blir rädd när jag läser sånt, har verkligen inte aftonbladets läsare bättre smak än så? Det är ju som att ge Ben Affleck en oscar för bästa skådespelare eller att ge Per Gessle pris för bästa textförfattare, alltså skamligt. Artister som Jens Lekman, Christian Kjellvander och Moneybrother hade inte en endaste nominering, fruktansvärt. Nu är förhoppningsvis de som röstat bra mycket yngre än jag är, men jag hoppas de lärt sig något när de blir 18 och får rösträtt, annars vill jag inte ens tänka på hur regeringen kan komma att se ut då.

Dagens låt: The Verve - Weeping Willow
I hope you see like I see
I hope you see what I see
I hope you feel like I feel

0 Comments:

Post a Comment

<< Home