Tuesday, December 11, 2007

Dagen D

Idag är det dags för Liverpool att visa om man vill vara med i slutspelet av CL eller inte, det är dags för domedagsmatch mot franska Marseille. Nervösa stormatcher är det allra bästa med att vara fotbolls-fan, speciellt när man vinner dem. Det värsta med att vara fotbolls-fan är att det kommer sådana här matcher också, matcher som måste vinnas för att inte insatsen ska vara ett fiasko. Om det skulle vara så att vi inte vinner ikväll har vi gjort en mycket dålig CL-insats och det kostar oss en hel del ekonomiskt, samtidigt som det inte alls är bra för klubbens rykte i Europa. Vi ska vara ett av de sexton lag som går vidare från gruppspelet, annars är det helt enkelt för dåligt.
Vinst ikväll betyder att vi går vidare, om vi inte vinner får jag göra mig redo för en hel del kommentarer på jobbet i morgon. När Liverpool inte sköter sig brukar jag snabbt få höra det av mina elever och de har redan idag börjat förbereda glåporden som kommer att hagla i morgon om resultatet inte går min väg. Det är inte bara en gång idag som jag fått höra att Liverpool kommer att förlora ikväll, men än så länge biter inte orden. Jag vill tro på avancemang ikväll, men det känns som om det kommer att bli oavgjort, 1-1 eller liknande. Det som är positivt med den känslan är att jag kände samma sak inför andra mötet med Besiktas, som vi vann med 8-0. Det behöver inte bli 8-0 ikväll, 1-0 gör mig minst lika glad, så länge vi vinner och jag får vara den som är kaxig i morgon.

Dagens låt: Joni Mitchell - A case of you
Oh you are in my blood like holy wine
And you taste so bitter but you taste so sweet
Oh I could drink a case of you
I could drink a case of you darling

0 Comments:

Post a Comment

<< Home