Sunday, August 26, 2007

Slö söndag i soffan

Igår gjorde jag comeback, jag spelade nämligen fotbollsmatch tillsammans med mitt gamla lag. Det var jobbigt, men väldigt roligt, tyvärr var det så pass jobbigt att jag idag är lite förkyld. Söndag och förkylning innebär att det inte blir många knop gjorda här hemma. Jag har jobbat lite, för att vara redo i morgon när det är dags igen, men annars har det inte hänt speciellt mycket.
Det här var ändå en ganska bra dag att vara förkyld, det har nämligen varit sport på tv:n hela dagen, så jag har knappt behövt lämna soffan. Den sport jag sett har varit fotboll och friidrott. Sjukampen var inte speciellt spännande, men den var väldigt imponerande. Carolina Klüft är onekligen en stor idrottare, att hon dessutom vuxit upp och slutat med klösandet mot kameran och allt tjatande om skitgubbespelande i varenda intervju gör inte saken sämre. En sak jag reagerade över var ärevarvet som alla sjukamperskorna sprang tillsammans när tävlingen var över, det var inte bar en person de sprang in i. Vid ett tillfälle var det en kameraman som kom i vägen och blev av med en del av sin kamera och vid ett annat tillfälle höll en av de tävlande på att springa in i en hög med häckar till häcklöpningen. Det såg ut som ett riskabelt sätt att fira på.
Nu ska jag göra dagens kraftansträning, jag ska diska.

Dagens låt: Kapten Hurricane - Fel, igen
Jag orkar inte mer
två och två
åt vilket håll jag än ser

0 Comments:

Post a Comment

<< Home