Thursday, April 26, 2007

Trafik

Idag när jag åkte hem från jobbet var det ganska varmt ute, samtidigt kändes det som om det skulle börja åska eller regna när som helst. Det var första gången i år som det var sånt väder och tydligen påverkade det mina medtrafikanter en del, för maken till irriterande bilförare har jag sällan varit på vägen samtidigt som. Det hela började när jag skulle åka igenom en rondell i Bollnäs, jag var precis på väg ut ur den när en tant i en bil svängde in framför mig, givetvis utan att se efter om det kom några bilar. Jag fick bromsa in för att inte köra rakt på henne, det finns vissa problem när det finns trafikanter som tog körkort innan rondellen uppfanns, de har inte riktigt koll på hur man kör i en.
När jag sedan tagit mig ut ur rondellen så råkade jag ut för nästa pucko, den här gången var det en bil som körde ut rakt framför bilen framför mig så att den var tvungen att tvärbromsa. Jag låg en bit bakom, så jag behövde inte bromsa så tvärt, men det var likväl irriterande.
Jag diskuterade trafik med någar elever idag, de verkade ha bättre koll på vilka regler som gäller än de som ställde till det för mig i Bollnäs idag.
Som vanligt efter en förlust har jag fått förklara mig för ganska många idag, men det finns inte många sätt att förklara varför Liverpool torskade. Förklaringen är ganska enkel: Vi spelade dåligt. Alla underpresterade, utom möjligtvis Reina, och om det inte blir bättring på tisdag blir det ingen final. Det är för övrigt ganska precis ett år sedan jag var till Liverpool nu, den här säsongen har det inte blivit någon resa. Innan jag åkte hem idag studerade jag en karta över England tillsammans med några elever och då insåg jag att det var alldeles för längesen jag var dit. Man behöver besöka Liverpool en gång per säsong, synd bara att det är så dyrt. Nästa år ska jag iväg i alla fall.

Dagens låt: Bright Eyes - Arienette So don't leave me here with only mirrors watching me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home