Tuesday, April 17, 2007

Flugan

Det har varit bra väder i ett par dagar nu, de sista dagarna av lovet var nästan som sommardagar. Jag är ingen sommarmänniska, visst uppskattar jag värmen när den kommer, men lyckan över solen gör att man lätt glömmer bort de negativa sidorna. Det gör inte jag. I natt blev jag påmind om en av de absolut värsta sakerna som hör sommaren och våren till, nämligen flugor. Jag hade lite svårt att somna igår, så jag läste en stund. En lampa som lyser i ett mörkt rum var tillräckligt för att locka fram årets första störande fluga. Jag hörde den komma och sedan var den i full gång med att störa mitt läsande genom att upprepade gånger köra in i lampan. När jag släckte började den i stället att köra in i fönstret och den gjorde det rejält, det lät som om någon kastade en boll på rutan varje gång det lilla irritationsmomentet fick för sig att den skulle störa min sömn. På vintern har man väldigt sällan problem med dessa småkryp och på hösten vet man att man snart kommer att slippa dem, tänk på det nästa gång ni hyllar sommaren som årets årstid. Samma sak gäller getingar, humlor, bin, myggor och andra insekter vars enda uppgift är att irritera och störa, på vintern ser man inte skymten av dem.

Dagens låt: James - Sometimes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home