Wednesday, April 11, 2007

Säsongspremiär

Innebandysäsongen var ingen succé för oss, därför känns det bra att nu gå in i fotbollssäsongen i stället. Vi var med i korpen redan förra säsongen, men jag spelade bara en match, så jag kände mig inte speciellt delaktig i det hela. I år ska jag försöka vara med lite mer i spelandet, det kan jag behöva. Den senaste tiden har jag blivit lite lat när det kommer till idrottande. Vintertid spelade jag alltid pingis tidigare, rätt seriöst faktiskt, men sedan jag började jobba har det inet blivit mycket av den varan. Jag har spelat en gång efter jul och det var i januari. Förra sommaren gick jag en del på gym och hade planerat att fortsätta med det när jag började jobba. Det finns ett gym bara 2 kilometer från där jag bor, där hade jag tänkt fortsätta träningen. Två gånger tränade jag där, sedan blev det inte mer med det. Fotbollen har jag legat på latsidan med sedan jag flyttade till Gävle, förutom förra säsongens lilla inhopp i korpen, men i år hade jag faktiskt tänkt börja träna lite igen. Min gamla klubb ringde mig och frågade om jag ville komma och träna, jag sa att jag skulle dyka upp någon onsdag framöver. Det var nu två månader sedan jag sa det och jag har fortfarande inte tränat en gång. Jag har, som sagt, blivit lite lat på sistone, men jag promenerar i alla fall med Plummer nästan varje dag, så lite motion får jag i alla fall. Dock märktes det på konditionen igår när vi spelade att jag inte sprungit ihjäl mig de senaste månaderna, dessutom blåste det så mycket att man kände sig som Carola i Fångad av en stormvind(och vem vill känna sig som Carola?). Det kommer nog att krävas en del träning innan jag orkar springa som i fornstora dagar, men det är bara försäsong än så länge.

Dagens låt: Tindersticks - Desperate man, She sees the problem She understands the irony

0 Comments:

Post a Comment

<< Home