Tuesday, April 10, 2007

Konstrunda


Syrran fyllde alltså år igår och eftersom är en konstvetare så åkte vi runt på en konsttur i Gästrikland. Jag är ungefär lika intresserad av konst som syrran är av fotboll, dvs inte speciellt intresserad. Även om jag har konstblod i mina ådror och en konstvetare i syskonskaran så har jag aldrig fastnat för det där. Mitt eget konstnärskap stannar vid att jag ritade en zeppelinare på tavlan under en SO-lektion, jag ritade även taggtråd på tavlan under en annan lektion, men det var inte lika komplicerat. Bland det första jag sade på mitt jobb var att jag aldrig skulle sjunga för mina elever och att jag aldrig skulle rita, jag var tyvärr tvungen att rucka på mina pinciper en aning när jag ritade zeppelinaren, men annars har jag stått fast vid mitt uttalande. Anledningen till att jag inte vill rita är att jag, på jobbet jag hade innan, skulle rita en bil men fick göra om det till en barnvagn eftersom det inte gick att se vad det var. Jag har insett mina begränsningar när det gäller bildskapande, så jag undviker det.
Syrran uppskattade i alla fall resan bland konstverken och det var ju hennes födelsedag, så jag ska inte klaga. Jag kan i alla fall erkänna att det är bra mycket roligare att titta på konst än att försöka skapa konst.

Dagens låt: Jamie T - Calm down dearest

0 Comments:

Post a Comment

<< Home