Monday, April 09, 2007

George

Jag är fortfarande inställd på jobbtid, vilket innebär att jag vaknar tidigt varenda morgon. Förhoppningsvis kommer jag hinna ställa om mig hyfsat innan lovet är slut, så att jag kan sova åtminstone till klockan nio någon dag i slutet av veckan. En bra början om man vill sova längre är att stänga av väckningen, det hade jag glömt i morse. Klockan sex ringde min väckning, det var en aning irriterande. När man vaknar tidigt finns det inte mycket att göra, man kan ju inte gärna knalla ner till stan klockan halv åtta på morgonen, jag kan inte heller ringa till Gamle Franken, Gorbatjov eller Kusen och föreslå kaffe vid den tiden. Det som visas på tv på morgonen är inte heller det värt att spendera tid på, förr visade man i alla fall X-men, men inte nu längre. Att sätta sig och jobba före klockan nio på morgonen är lite överambitiöst och jag måste försöka komma ihåg att jag har lov. Somna om är ett alternativ som jag inte ens funderar över, det har jag aldrig klarat av. Hur gör man då för att få tiden att gå på morgonen? Min lösning de senaste dagarna har varit Seinfeld på dvd, jag har börjat köpa på mig de säsonger som släppts och är nu inne på säsong sex. Efter The Office så är Seinfeld den bästa komediserie som gjorts och mycket av det bör tillskrivas George. George är den klart bästa karaktären i serien, ju mer han är med i ett avsnitt, desto bättre är det. Han har många egenskaper som gör honom till min favorit. Hans tendens att alltid ljuga är en av egenskaperna, för mig som är så usel på att ljuga är det nästan fascinerande att se när George kommer igång med sina lögner. Nu är det inte så att jag försöker mig på att ljuga speciellt ofta, men efter att jag försökte övertyga min klass om att jag inte visste var skolresan gick har jag fått kvitto på att jag inte ljuger bra. George däremot, han ljuger som om han inte gjort annat i sitt liv, dessutom så överdriver han varenda gång. När han kan ta sig ur en situation med en enkel lögn, så drar han till med en avancerad historia som sätter honom i en ännu svårare sits än han var innan. George och Seinfeld är ett perfekt sätt att fördriva dagens första timmar, om jag fortsätter att vakna tidigt kommer jag snart att ha avverkat den här säsongen också.

Dagens låt: Minor Majority - If I told you you were beautiful "then I could sure use a girl like you would you come with me if I asked you to"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home