Saturday, April 28, 2007

Vedklyvning

När Rajraj gifte sig fick han som present av oss att vi under en dag skulle hjälpa honom ute vid familjens nyköpta hus, denna dagen var idag.


Det som skulle göras var vedklyvning och stapling. Vi slet verkligen hårt för att få så mycket som möjligt gjort.


Den Gamle Franken bar.


Gorbatjov, som faktiskt hade skogsarbetare i släkten, svingade yxan som en äkta stadsbo.


Rajraj själv skötte motorsågen, det var nog säkrast så.


Det hann bli en redig hög innan jag var tvungen att lämna för att hinna hem till Liverpools match. Även om det inte är några bilder på mig som arbetare kan jag lova att jag också var delaktig i vedarbetet. Jag bar ved mellan huggkubben och Livs staplande i ett sällan skådat tempo, ni hade blivit imponerande om ni sett mig.

Dagens låt: Bright Eyes - When the president talks to god

0 Comments:

Post a Comment

<< Home