Saturday, November 18, 2006

Rednex?

Idag när jag satt och läste igenom veckans tidningar hittade jag en liten notis osm gjorde mig väldigt förvånad. Jag brukar alltid läsa igenom listan över de konserter som är på gång i Gävle, ibland kan där finnas med någon positiv överraskning, så var inte fallet idag. Det gjorde mig förvånad var att Konserthuset tydligen bokat in en konsert med Rednex i december. Konserthuset bokar alltså en konsert med ett av Sveriges mest pinsamma band, konserthuset bokar in en konsert med The way I mate-Rednex. Konserthuset är Gävles överlägset bästa lokal för musik, där kommer alltså Old pop in an oak att spelas. Det finns så otroligt många bra band i Sverige, så många skickliga artister som skulle kunna göra suveräna konserter i en lokal av konserthusets kaliber. När Cardigans var i Gävle förpassades de till Estraden, när Weeping Willows senast var i Gävle fick de trycka in sig på bottenvåningen på o´learys och när Soundtrack of our lives kom hit fick de spela på Slickcity. Rednex däremot, de får spela på konserthuset, helt sjukt. Finns det verkligen folk som lyssnar på Rednex så pass mycket att de tycker att det är värt att betala 300 kr för att se artister som sitter på höbalar och slår på trummor?
Cotton eye Joe på konserthuset, stackars den som tvingas recensera den spelningen.

Dagens låt: Bonnie Prince Billy - The brute choir

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha, Rednex's comeback i melodifestivalen förra året är nog bland det töntigaste jag sett.
Äckliga låtsas-cowboys och en botox-pinuppa som tycker det är "coolt" att bryta på amerikansk söder-dialekt.

Tragiskt att det finns folk som ser kvalité i deras musik....

7:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tomas, du får palla dig ner till mig någon så får vi styra upp en utgång på Debaser [Du får slagga hos oss, så det är inga problem].

För rednex låter allt annat än bra...

//Daniel

5:48 AM  
Blogger Tomas said...

ja, vi får ta och bestämma nån helg efter jul, är rätt körigt nu. Men det skulle vara jäkligt kul att komma ner och hälsa på.

8:21 AM  

Post a Comment

<< Home