Thursday, November 16, 2006

Bandy

Igår var jag iväg och tittade på säsongens första bandymatch, det var giffarnas bortamatch mot Edsbyn som jag såg till att komma iväg på. Jag har aldrig tidigare varit i Edsbyns bandykyrka, så det var intressant att komma in och se hur den såg ut. En sak som jag reagerade över när jag kom till parkeringen utanför arenan var parkeringsvakternas klädsel, jag har funderat över det här tidigare men igår var det extra irriterande. Vakterna är alltid klädda i reflexvästar så att man ser dem bra, men det som är konstigt är att de aldrig har några reflexer på armarna. De är ju på plats för att vinka in bilarna på rätt platser, men det blir ganska svårt när man inte ser deras armar. Man ser deras kroppar bra pga reflexvästen, men det tar ett tag innan men kan se vart de vinkar eftersom deras ärmar oftast är mörka. Jag tycker att en väst med reflexer på ärmarna vore att fundera över på mörka parkeringsplatser, då skulle inte vakterna behöva stå och vifta i onödan.
Bandymässigt var det en bra match, men det är alltid trist när domarna ska stå för avgörande insatser. Jag är visserligen ganska partisk, men domaren igår var inte speciellt rättvis i sina bedömningar och det blev matchavgörande. Giffarna är bra i år och jag blir inte förvånad om det blir revansch för gårdagens förlust på annandagen när byn kommer till Sävstaås.

Dagens låt: The Smiths - Last night I dreamt that somebody loved me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home