Saturday, November 18, 2006

Julvärd

I veckan presenterades vem som ska vara julvärd i år. Årets val av ljuständare är Ingvar Oldsberg. Det var inte direkt ett kontroversiellt val, Oldsberg går hem hos de flesta. Det var lite mer överraskande i fjol när Blossom Tainton fick sitta i rutan, därför hade jag väntat mig ett lite roligare namn i år också. Jag tycker fortfarande att Orvar Säfström vore ett perfekt val som julvärd, men det kommer nog aldrig att hända. Egentligen är det lite konstigt att man bryr sig om vem det är som ska sitta där och prata några sekunder då och då, det är ju inte direkt så att man tittar mycket på tv på julafton och när man kollar så är det på ett program, inte på det som är mellan. Det borde inte vara något speciellt vem det är som presenterar Kalle Anka, men det är det.
Oldsberg var ett tråkigt val, men han kommer säkert att fungera bra. Nästa år hoppas jag återigen på Orvar, ska nog skicka ett mail till de som bestämmer och berätta att jag hittat den ultimata julvärden.

Dagens låt: Neil Young - Like a hurricane

0 Comments:

Post a Comment

<< Home