Sunday, November 19, 2006

Finska

Det finns språk som är helt omöjliga att förstå, ett av dem är finska. Trots att Finland ligger så pass nära oss så är det enda jag kan säga på finska "Tryck in fliken och öppna"(det som står på oboypaketet). Jag hade en kille i min klass på högstadiet som lärde mig att räkna en bit på finska också, men trots mitt intresse för språk så är jag rätt nollställd på språket. Min bild av språket är att det är ganska så fult, de hade inte stor chans i melodifestivalen innan det kom en ändring som gav dem chansen att sjunga på engelska. En sak jag inte visste om det finska språket är att det kunde låta så enormt bra som det gör i låten nedan:
Itämaista Rakkautta - Juli & The Monoliths
Men jag blir itne förvånad, Ninas röst är underbar vilket språk hon än sjunger på.

Dagens låt: Juli & The Monoliths - Itämaista Rakkautta

0 Comments:

Post a Comment

<< Home