Sunday, October 15, 2006

Vintern på ingång

De senaste dagarna har jag fått några tydliga tecken på att vintern snart är här. Det första tecknet fick jag när jag åkte till jobbet i fredags, då fick jag nämligen skrapa rutorna på bilen. Det har jag inte gjort sen i vintras, men nu är risken ganska stor att man kommer få göra det om morgnarna ett bra tag framöver. Det är inte lika jobbigt att åka bil i kyla nu när jag har bra värme i bilen, men det är segt att behöva skrapa rutor.
Det andra tecknet på att det börjar bli vinter och kallt fick jag när jag låg och sov natten mot lördagen. Då vaknade jag och frös. Jag har haft samma täcke i länge nu och har inte ens reflekterat över att det kanske kan bli dags att byta snart, det visade sig att det var nu det var dags att byta till vintertäcket.
Det tredje tecknet på att det snart är vinter är att det var en bandycup i helgen, svenska cupen. Även om man spelar i ladan i Edsbyn där man alltid har is så är det ett vintertecken att man börjar spela turneringar som tas hyfsat på allvar av lagen som är med. Snart är det World Cup och är vintern över oss på allvar.
Jag gillar ändå vintern, det är en mysig årstid. Åtminstone fram till min födelsedag i februari, sen blir det lite segt med kylan.
En sak är i alla fall säker, om Liverpool ska spela så jävla dåligt som de gjorde igår kommer det att bli en jobbig vinter.
Ikväll är Nina i tv och pratar om låttexter, det bör ses av alla som har chansen. 22.10 på ettan.

Dagens låt: Bonnie Prince Billy - A king at night

0 Comments:

Post a Comment

<< Home