Tuesday, February 28, 2006

Läsarreaktioner

Mitt inlägg här på sidan angående den stackars elev som misslyckats så kapitalt med sin uppväxt att han supportrar Broberg, Djurgården och främst Manchester United har väckt reaktioner. Jag har mest fått positiv respons av visa män som förstår min situation fullt ut, men igår dök det även upp ett brev från en man som påstod att det jag skrev var fel. Inte helt oväntat var mannen unitedsupporter, så, som jag sa till eleven i skolan: Eftersom du är unitedsupporter ska jag ta det en gång till för dig så att du förstår.
Att man som journalist har united som favoritlag är visserligen inte helt oförståeligt, finns det något lag som dränkt media med skandalrubriker de senaste åren så är det United. Roy Keane bryter spelares ben med flit, tidernas mest endimensionelle fotbollsspelare Beckham får skor i ansiktet och byter frisyr en gång i veckan, Rio dopar sig och Wayne Rooney, ja om man ska skriva alla skandaler han varit inblandad i kommer hela mitt sportlov att gå åt och dte känner jag inte att han förtjänar. Alla har de i alla fall givit media spännande saker att skriva om och det uppskattar säkert journalisterna. Ett ganska intressant påstående som kom fram i brevet var att fotbollen skulle ha sin vagga i Manchester, i såna fall jobbar barnmorskan i Liverpool. Beviset för det är att vi tog vår första ligatitel redan 1900-1901, United tog sin 1908 då vi redan var uppe i två titlar. Sedan dess har united varit efter oss och så kommer det alltid att vara. Houllier var snäll och såg till att de kunde närma sig lite grand, men under Benitez kan jag garantera att vi kommer ta en PL-titel innan United tar sin nästa.
Vi är bättre på alla fronter, både i England och i europa och om United påstår sig haft stora spelare genom tiderna kan jag börja med att nämna namn som Kevin Keegan, Kenny Dalglish, Ian Rush, John Barnes, Alan Hansen och tränarlegender som Bill Shankly och Bob Paisley. Det är nog bäst jag slutar rabbla upp legender där, annars får jag sitta fram till sommarlovet. Brevförfattaren ska dock ha en eloge, det är väldigt modigt att argumentera för ett lag som har John O´Shea som mittfältsankare, men man ska ju följa sitt lag i motgång också.

Dagens låt: Echo & the Bunnymen - Seven seas(ännu en bra grupp från Liverpool)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha. texten utskriven och lämnad på mackis skrivbord.

12:25 AM  
Anonymous oskar ström said...

ack vad fel du hade angående pl titeln tomas ;)

1:03 PM  

Post a Comment

<< Home