Tuesday, February 14, 2006

Äldre

Idag är det alla hjärtans dag, vilket som vanligt betyder att jag fyller år. Jag byter nu ålder från 23 till 24 och nu börjar man få lite år bakom sig. Det känns inte som om det var speciellt längesen jag fyllde 20, men bevisligen är det ganska så längesen nu. Nästa år blir jag 25, dvs ett kvarts sekel och när man säger det så märker man hur pass mycket det är. Än så länge har jag inte börjat få någon åldersångest, det kommer nog att dröja ett tag, men det känns som att man måste börja betrakta sig själv som vuxen nu.
Eftersom jag har fullt upp med att fira mig själv just nu blir det här ett kort inlägg men jag har två saker att konstatera:
1. Vi fick biljetter till matchen mot England i VM, grymt häftigt.
2. Hur gammal jag än blir, kommer alltid syrran att vara tre år äldre.

Dagens låt: Morrissey - Angel, angel down we go together

0 Comments:

Post a Comment

<< Home