Saturday, February 11, 2006

Walk the line

En vecka efter övriga Sverige så hade äntligen filmen om Johnny Cashs liv premiär här i Gävle. Jag, Kusen, Hasse Holmqvist och Fugelsang var på plats för att bevittna den här omtalade filmen. Mina förväntningar var skyhöga, jag gillar Cashs musik och jag gillar Joaquin Phoenix som skådis. Det enda jag oroade mig för var Reese "Sweet home Alabama" Witherspoon, jag kan inte minnas att jag tyckt hon gjort bra ifrån sig i någon film tidigare så hon kändes som ett oskrivet kort i de här sammanhangen, dock tydde hennes oscarsnominering på att hon skulle göra en bra insats.
Filmen var väldigt bra, Joaquin Phoenix var skrämmande bra och musiken var givetvis värd inträdet bara den. Reese Witherspoon var jäkligt bra som June Carter, min oro var obefogad. Det borde kunna bli en varsin oscar till både Phoenix och Witherspoon, nu har jag inte sett alla andra nominerade skådespelarinsatser men jag har svårt att tänka mig att det kan finnas några som gör någon bättre prestation. Själva filmen påminde en hel del om "Ray" som jag såg i somras, även den gillade jag skarpt. Det här var en film som satt kvar i skallen när jag kom hem och jag kommer nog ha Cash-låtar i skallen under en bra bit framöver.
Betyg på Walk the Line: TTTTt

Dagens låt: Morrissey - You have killed me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home