Monday, February 13, 2006

Biljetter fixade

Idag släpptes biljetterna till årets konsert här i Sverige, nämligen Morrissey på Hovet. Att jag skulle missa den spelningen finns inte på världskartan, men problemet var att jag jobbade under hela dagen och eftersom biljetterna släpptes redan klockan nio skulle det bli svårt för mig att lösa. Jag började preparera morsan redan förra veckan när jag fick reda på att biljetterna skulle släppas under min arbetstid, visserligen under hennes arbetstid också men hon jobbar i alla fall vid en dator och det gör inte jag. Jag har dessutom sett till att syrran ska följa med på spelningen så att jag slipper gå själv, har inte speciellt många bekanta som lyssnar på Moz och då är det hennes jobb som syster att ställa upp. Det slutade med att syrran fick boka biljetterna också, mamma klarade sig undan köandet och allt annat skoj som man tvingas till när det är ticnet som är inblandade. Det viktiga var att jag fick biljetter och nu är jag minst sagt överlycklig. Jag har bara sett Morrissey en gång tidigare och det var några år sedan nu, jag hoppas tiden fram till den andra april går fort!

Dagens låt: Morrissey - November spawned a monster

1 Comments:

Blogger CV said...

Vi köpte precis två biljetter via Ticnets hemsida. Mina söner ska gå - men de vill inte att jag ska gå med dem. Jag får väl acceptera det några år nu när de är tonåringar. Förhoppningsvis blir det inte lika pinsamt att ha med morsan om några år.
RS
kulturbloggen.com

1:38 PM  

Post a Comment

<< Home