Thursday, May 15, 2014

Mängder av musik

11 juli, då är det dags för Morrissey att släppa sitt nya album. Att få en ny fullängdare med både Weeping Willows och Morrissey under samma år är såklart en riktig lyckträff. Years of refusal var bra, inget snack om den saken, men den känns inte lika minnesvärd som de två skivor som kom innan. Det kommer aldrig att bli lika bra som förr, men bra kommer det alltid att vara när Moz bestämmer sig för att knåpa ihop en skiva. Det finns ingen som skriver texter som honom, det finns ingen som kan göra såna titlar som han kan. Jag ser otroligt mycket fram emot den här skivan. Det håller på att bli ett helt fantastiskt skivår av 2014. Förutom Weeping Willows har både Hurula och Lykke Li gjort briljanta album, Damien Jurados skiva imponerade. Lägg till det att Conor Oberst har ett nytt verk ute inom kort. Som musikälskare kan man inte annat än njuta av den rika flora av musik som kommer ut. Mitt i det här lyssnandet laddar jag också för en festival i höst, då jag ska få äran att besöka Beat Butchers jubileum. Där spelar massvis av band från min ungdom, Krymplings, 23 Till, Coca Carola, Hans & Greta, Köttgrottorna, Slutstation Tjernobyl, ja det kommer minst sagt att bli en minnesvärd afton. Det här är en dryg månad efter Way Out West, som såklart är den stora höjdpunkten, med band som The National, Neutral Milk Hotel och Conor Oberst. Det blir med andra ord inga problem att fylla öronen med bra musik i sommar, underbart.

Dagens låt: Morrissey - World peace is none of your business

0 Comments:

Post a Comment

<< Home