Wednesday, February 12, 2014

Vilken vecka

Liverpools överkörning av Arsenal, finfina premiärsläpp till Way Out West, en briljant Nina Persson-spelning på Cirkus och sist, men inte minst, firande av min käre far som fyllde 60 år, förra veckan var verkligen fullpackad med roliga händelser. Jag har haft det lite för hektiskt för att kunna beta av allt här när det hänt, men man kan sammanfattningsvis säga att förra veckan var en riktig humörskjuts i rätt riktning. Det är ju lite trist ute nu, med mörker och pissväder, att då få sådana här händelser att sysselsätta sig med gör att man får en helt annan ork. Nina Perssons konsert på Cirkus var Malins julklapp till mig och jag vet att hon var lite tveksam till hur glad jag skulle bli över den, då jag inte lyssnat så jättemycket till Ninas musik de senaste åren, den lilla tvekan hon kände tror jag försvann ganska snabbt. Redan när jag hörde andra singeln från den nya skivan insåg jag att Ninas röst är bättre än någonsin och live är det såklart ännu bättre. Känslan i rösten har alltid funnits där, men nu finns det också en helt annan styrka och med låtar som Dreaming of houses, från nya skivan, och inslag från förr i tiden, t.ex Frequent Flyer, kunde det såklart inte bli annat än en mycket bra spelning.
Farsans 60-årsfirande var veckans stora höjdpunkt, med spa-vistelse, god mat och umgänge med familjen. Pappas present från oss var en resa till norra Norge för att besöka ett valsafari, jag har den stora glädjen att få följa med honom och det ska givetvis bli enormt roligt och häftigt på ett sätt som jag nog inte tror att jag riktigt har förstått än. Vi har varit utomlands en hel del förut jag och pappa, bland annat tre gånger i Liverpool, det blir en annan typ av resa den här gången, men det kommer likväl att bli en oförglömlig upplevelse. Pappa har pratat om att vilja åka på en sådan resa länge, därför kändes det väldigt bra att vi kunde bjuda honom på det i samband med hans födelsedag. I juni bär det av, längre norrut än jag trodde man kunde åka utan att stöta isbjörnar, och jag kan inte säga annat än att jag ser fram emot det otroligt mycket.

Dagens låt: Neutral Milk Hotel - Oh comely

0 Comments:

Post a Comment

<< Home