Wednesday, December 17, 2008

Tipsrunda

Det börjar närma sig jullov nu, i morgon är det sista dagen med lektioner för eleverna innan vi på fredag har julavslutning. Igår fick mina elever gå en tipsrunda med frågor om vårt senaste arbetsområde. Jag skulle sätta ut frågorna på morgonen när jag kom till jobbet, det var inte helt enkelt. För att spara tid tänkte jag undvika att gå runt med frågorna, därför tänkte jag försöka låna en cykel. Bildläraren på skolan gick med på att låna ut sin och jag gick ut för att trampa iväg. När jag åkte upptänkte jag två saker, dels att det är väldigt svårt att cykla på en cykel inställd för en person på 1,75 när man själv är 1,90, dels att papper blir svårare att hålla i om man lägger dem i plastfickor. Jag hade nämligen lagt alla femton frågorna i en varsin plastficka och de ville inget hellre än glida ur mina händer när jag försökte ta mig fram, att det dessutom var snöslask ute gjorde inte det hela enklare. Det tog mig 15 meter att inse att jag inte skulle vinna någon tid på att ta mig från på cykel. Som tur var blev jag erbjuden skjuts runt banan i bil av en vänlig kollega. Tipsrundan blev uppsatt och mina elever gick den, med gott resultat, men det var nog tur att jag gav upp cykelturen, annars hade den inte varit uppsatt än.

Dagens låt: Glasvegas - A snowflake fell(and it felt like a kiss)
The ringing from the bells keeps screaming out love
As snow falls from the heavens above'

0 Comments:

Post a Comment

<< Home