Friday, March 03, 2006

Slutspel

Igår var jag på hockey och såg Brynäs säkra en slutspelsplats för första gången på massor av år. Till hockeyn åkte jag med farsan, Gamle Franken och Gamle Frankens farsa. Vi hade inte biljetter på samma ställe men det gick ju att samåka ändå, smart som jag är så har jag sparat parkeringskortet till Sätra och parkerar således gratis nära arenan utan att behöva bry mig om parkeringsvakter. När vi hade parkerat skulle vi börja gå bort mot den snart ombyggda Gavlerinken. Man måste då passera en väg där det vid den här tiden går en hel del bilar. Vi kom fram till vägkanten och dte var ett gränsfall om skulle hinna över eller inte, jag började med att titta åt båda hållen och tyckte nog att det var gränsfall så jag stannade kvar och lät bilarna åka förbi. Till min förvåning såg jag att varken farsan eller Gamle Frankens farsa tydligen ansåg att det var ett gränsfall så de joggade över till andra sidan. Jag och Gamle Franken stog kvar och gapade, lite förvånade över att det var de andra två som var så pass rebelliska att de tyckte att de kunde kuta över vägen. Givetvis hann de över utan problem, antar att det är sådant som man kan klassa som rutin. De hade nog sprungit över vägen många gånger genom åren, snabbt räknat ut avståndet till bilarna och sedan tagit sig över utan att vara i närheten av att kollidera med dem. Jag och Gamle Franken, som är en aning mer orutinerade, stod kavar och tänkte för länge och då var det för sent. Som tur är har vi båda väldigt långa ben och kunde snart kliva ikapp våra rebelliska fäder som då hade skaffat sig ett litet försprång på vägen mot hockeyn. Väl på plats fick vi se Brynäs ta hem tre viktiga poäng och säkra en slutspelsplats.
Idag är det förresten min mors födelsedag, så grattis morsan!

Dagens låt: Johnny Cash - San Quentin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home