Sunday, September 07, 2014

Mer än bara fotboll

Det har blivit väldigt mycket fotboll här den senaste tiden, det är såklart ofrånkomligt när Premier League precis har kommit igång. Nu är det faktiskt så att jag gör annat än att se på fotboll också, den senaste veckan har jag skaffat biljetter till två evenemang i vinter som jag redan börjat räkna ner till, det ena är ett kärt återseende och det andra är en premiär för mig. Det kära återseendet är Morrissey, som äntligen kommer till Sverige igen. Om jag räknat rätt blir det min femte Moz-spelning, den första är nog över tio år sedan nu, då jag och min syster åkte ner till Stockholm från Gävle respektive Umeå för att se honom spela på Hovet. Det är en av mina största konsertupplevelser, att lämna studentlivet för ett tag och se min stora favorit tillsammans med min syster, som jag träffade alldeles för sällan på den tiden. Setlisten var magnifik, med allt från Jack the Ripper och November spawned a monster till There is a light that never goes out. Vi bodde hemma hos en av min systers bekanta i Sundbyberg och jag minns fortfarande hur kaninerna sprang över gräset utanför husen när vi kom tillbaka. Det här var bland de första gångerna jag åkte iväg ner till Stockholm på en spelning och det bidrog säkert till att det kändes extra stort. Nu är det alltså dags igen, även om det är några månader kvar.
Den andra biljetten jag införskaffat är till Klungans föreställning på Gävle teater. Jag älskar Mammas nya kille och jag har skrattat en hel del till Ingen bor i skogen, men det här är första gången jag ska se dem live. Allt annat än en kvälls skratt skulle göra mig mycket förvånad när de står på scenen här i stan. Så att vintern närmar sig är inget jag har några problem med, det får snarare gå undan, så att mina kommande upplevelser snart är här.

Dagens låt: Morrissey - November spawned a monster

0 Comments:

Post a Comment

<< Home