Saturday, February 12, 2011

Stockholmsvistelse

Hemma igen, efter 24 timmar i Stockholm. Anledningen till resan var, för ovanlighetens skull, inte en konsert, utan ett födelsedagsfirande. Malins pappa fyllde 60 igår och det firades alltså med en resa till huvudstaden, hotellvistelse, god mat, musikal och shopping. Resan började mycket bra, jag och Malin hamnade nämligen vid en kaffeprovning när vi tog en kort tur i Söderhallarna. Förutom tre smakprov och en hel kopp kaffe fick vi oss en liten genomgång i hur Robert Pauligs verksamhet ser ut och jag köpte dessutom med mig 750 gram med Espresso Habanero, en av mina absoluta favoriter. Maten åt vi på en restaurang på Söder och det var onekligen högklassig mat. Jag åt något jag inte provat tidigare, nämligen struts. Konsistensen var intressant, som en halvfärdig kyckling ungefär, men riktigt gott var det och tillsammans med en smaskig kantarellsås gjorde det mig både mätt och mycket belåten. Musikalen vi såg var Romeo & Julia, den hade både bra och mindre bra inslag, men som helhet var den underhållande och med tanke på att jag bara sett en musikal i hela mitt liv var det roligt att få se en till. Måns Zelmerlöv är väl kanske inte min tekopp, men dansarna var imponerande och Loa Falkman kan man ju inte ogilla. En mycket trevlig kväll, som idag följdes upp med en underbar hotellfrukost och några timmar på stan. Efter några serietidningsaffärer, ett par klädaffärer och lite kaffe satte vi oss på tåget hemåt. Det blev ett händelserikt och trevligt dygn i Stockholm, i morgon får jag födelsedagsbesök, det kommer säkerligen också att bli trevligt.

Dagens låt: Band of Horses - Older

0 Comments:

Post a Comment

<< Home