Monday, February 07, 2011

Förträngd skräpmusik

Mitt gym är bra på väldigt många sätt, men när det kommer till musiken finns det en hel del övrigt att önska. Idag påminde de mig om ett av musikens riktiga lågvattenmärken, ett band som var populärt kring millenieskifter som hette Crazytown. Jag hade helt förträngt detta vidriga band, men idag spelade man deras hit Butterfly på gymmet och genast kom jag ihåg deras två urusla låtar som spelades outhärdligt ofta för 10-12 år sedan. Videon till Butterfly är otroligt töntig, med den tatuerade och piercade sångaren som lågvattenmärke. Jag vet inte riktigt vad som gjorde den här gruppen populär, de får ju trots allt Limp Bizkit att fråmstå som genier och det vill inte säga lite. Det allra sämsta med den här gruppen var de makalöst pinsamma texterna, i deras andra hit, Revolving door kunde man hitta denna intelligensbefriade refräng:

Now Ladies come, ladies go,
Out my revolving door
Some ladies never come back,
Most come back for more.
I’ve got a house in the hills
With a door that spins.
Goes in and out,
Out and in,
‘Round and ‘round again.

Jag behöver kanske inte påpeka att deras kvinnosyn var, minst sagt, patetisk. Det var onekligen skönt att den här skräpgruppen försvann från musikvärlden.

Dagens låt: Glasvegas - Take my hand

0 Comments:

Post a Comment

<< Home