Saturday, January 29, 2011

Universal Soldier - Regenaration

Så, då till inlägget jag tänkte skriva innan den där spanjoren lämnade in sin transferönskan. Universal Soldier - Regenaration, en uppföljare till en av min ungdoms favoritfilmer, var min kvällsunderhållning igår kväll. Malin jobbade, så det kändes som ett bra tillfälle att se den här filmen. Mina förväntningar var inte höga, jag hoppades bara på lite underhållande action. Om det inte varit för att både Van Damme och Dolph Lundgren var med i filmen hade jag aldrig ens haft en tanke på att se den, men då de dominerade omslaget antog jag att de skulle ha de ledande rollerna, så var inte fallet. Filmen kändes otroligt ogenomtänkt, handlingen var verkligen bedrövlig och budgeten måste ha legat på en tiondel av den man hade när man gjorde den första filmen för 17-18 år sedan. Van Damme och Dolph måste verkligen ha varit i stort pengabehov när de skrev på för den här dyngan, men de har ju inte direkt kunnat välja och vraka bland storroller på sistone. De senaste tio åren har Van Dammes filmer mestadels varit budgetfilmer inspelade i öststater och det var inte bara en sådan, det var den sämsta av alla. Många av fightingscenerna såg ut som tagna ur ett dåligt tv-spel och det var så mycket som hände i filmen som inte kändes logiskt. Universal Soldier var en bra actionfilm, välgjord och underhållande och jag uppskattar den än idag, men den här uppföljaren kändes som ett hån mot den. Jag trodde att problemet med filmen skulle vara att Van Damme och Dolph blivit gamla, men det problemet kom långt ner på en mycket lång lista. Ett av de större problemen var att de inte ens var med under stora delar av filmen. Då var det i stället en ryss som agerade unisol och joggade runt och dödade soldater. Nej, det är bara att glömma den här filmen.

Dagens låt: Glasvegas - Fuck you, it´s over

0 Comments:

Post a Comment

<< Home