Friday, January 28, 2011

Försvinn Fernando

En önskan on transfer lämnades in till Liverpools ledning igår, med tre dagar kvar av transferfönstret. Den som låg bakom denna önskan var Fernando Torres, fram tills igår en mycket populär spelare i vårt lag. Klubben nekade denna önskan och påstod tidigare under dagen att Torres inte var till salu. Personligen ser jag bara en lösning på det här och det är att sälja aset för så mycket pengar som möjligt. Enligt rykten ska Chelsea vara villiga att betala summor kring en halv miljard för honom och det är väldigt bra betalt. Det senaste året har Torres antingen varit skadad eller sprungit runt på planen och gnällt, att han varit missnöjd har varit tydligt. Men tajmingen på den här transfern. Vi har precis bytt tränare och har två raka segrar. Vi har precis lagt en enorm summa på en kvalitativ partner till Torres. Fönstret har varit öppet i snart en månad utan att han yppat ett ord om att vilja byta klubb. Nu, när det i princip är omöjligt för oss att hinna hitta en ersättare kläcker han ur sig att han vill bort. Jag vill aldrig mer se honom i vår tröja, han förtjänar inte att spela med oss och hans agerande visar att han passar perfekt i en låtsasklubb som Chelsea. Hans agerande är ett stort svek mot klubben och de fans som älskat honom. Spelmässigt är det ingen katastrof, Torres spel det senaste året kan nog Luis Suarez bemästra och han kan säkert sprida en mer positiv energi än spanjoren gjort den senaste tiden. Om allt går som Torres och jag vill, dvs att Torres drar år helvete, kan det bli så att hans första match i den nya klubben mot oss. Jag önskar aldrig andra spelare skador, men jag räknar med att Skrtel fortsätter med sitt ovårdade försvarsspel i den matchen och då kommer det att göra ont på den spanske svikaren. Jag har länge känt att vi ska sälja Torres om ett bra bud kommer, vilket det nu antagligen kommer att göra, men sättet det här sker på gör att hatet jag känner mot Fernando är större än det jag kände mot både Alonso och Mascherano när de lämnade, eller det jag kände mot Owen när han skrev på för United. Om det nu blir så att Torres stannar är en sak säker, i mina ögon är han ingen Liverpoolspelare och den respekt jag kände för honom för ett år sedan är nu helt borta.

Dagens låt: The Beatles - Can´t buy me love

0 Comments:

Post a Comment

<< Home